چگونه از فروشگاه اینترنتی شکایت کنیم؟ + شماره تماس برای مشاوره

فهرست مطالب و جدول محتوا

شکایت از فروشگاه اینترنتی چگونه است و از چه طریقی می‌توان پیگیری کرد؟

زندگی روزمره انسان ها، با ورود اینترنت، با تغییرات گسترده ای مواجه شده است. یکی از مهم ترین نمونه این تغییرات، امکان فروش اینترنتی بوده که با شیوع بیماری کرونا در تمامی جهان، من جمله کشور ما رواج بیشتری یافته است. با توجه به افزایش مشکلات و کلاهبرداری‌ها در خریدهای اینترنتی و بالا رفتن میزان نارضایتی‌ها و شکایت‌های کاربران از ضرر و زیانی که بابت خرید از فروشگاه‌های اینترنتی دیده‌اند، شیوه‌های مختلفی برای طرح شکایت و حل این مشکلات در نظر گرفته شده است.

بهترین روش‌های شکایت از فروشگاه اینترنتی

 پنج روش برای انجام این کار در اختیار دارید که در ادامه تمام آن‌ها را به شما معرفی کرده‌ایم.

۱- پلیس فتا

در صورتی که فعل ارتکابی فروشگاه اینترنتی نوعی جرم باشد و عنوان مجرمانه مثل کلاهبرداری اینترنتی داشته باشد، می‌توانید از طریق پلیس فتا شکایت خود را ثبت کنید. برای این کار لازم است به سامانه مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir مراجعه کنید.

۲- سامانه اینماد

سامانه نماد اعتماد الکترونیکی یا همان سامانه اینماد یک سامانه تخصصی برای شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی است. دریافت اینماد که نماد اعتماد الکترونیکی است از چند سال قبل برای فروشگاه‌های اینترنتی اجباری شده تا در صورت بروز مشکلات در ارتباط مشتریان با این فروشگاه‌ها از طریق سامانه بتوان شکایت را ثبت و پیگیری کرد.

۳- اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی

یکی دیگر از راه‌هایی که برای شکایت از سایت‌های فروش اینترنتی دارید این است که به سایت اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی مراجعه و شکایت خود را ثبت کنید. بسیاری از کسب‌وکارهای اینترنتی عضو اتحادیه کسب‌وکارهای اینترنتی هستند که با ثبت شکایت در سایت این اتحادیه می‌توانید تخلف آن‌ها را گزارش کنید.

۴- مراجع قضایی

طرح شکایت از کسب‌وکارهای اینترنتی در مراجع قضایی نیازمند مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است. البته در نظر داشته باشید که برای شکایت و پیگیری این موضوع هم نیازمند ثبت نام در سامانه ثنا هستید که در مطالب پیشین در زومیت ثبت نام در این سامانه به‌طور کامل آموزش داده‌ایم.

5-سازمان تعزیرات حکومتی

یکی دیگر از راه‌های شکایت از فروشگاه‌های اینترنتی و غیر اینترنتی ثبت شکایت در سازمان تعزیرات حکومتی است. البته شکایت به این سازمان در مواردی مثل کم‌فروشی، گران‌فروشی، احتکار، اخفا، تقلب و امتناع از عرضه کالا و مواردی مانند این قابل انجام است که موضوع قانون تعزیرات حکومتی هستند.

مراحل شکایت اینترنتی از طریق پلیس فتا

طرح شکایت از فروشگاه اینترنتی در این شیوه به نام نویسی و ثبت نام در سایت و تکمیل و ارائه مدارک مهم و معتبر نیازمند است. در این شیوه مراحل ثبت شکایت اینترنتی از فروشگاه‌های آنلاین عبارتند از:

  • ورود به وب سایت WWW.cyberpolice.ir و تکمیل فرایند ثبت نام با ارائه کد ملی، شماره موبایل و کد امنیتی ارسالی سامانه
  • دریافت پیامک حاوی کد ۵ رقمی برای ورود به سامانه
  • ورود به سایت و انتخاب بخش خدمات الکترونیک از بالای صفحه
  • انتخاب گزینه ثبت گزارش مردمی
  • کلیک روی گزینه گزارش تخلف وب سایت
  • تکمیل فرم در صفحه جدید و ورود اطلاعات لازم در آن مانند اطلاعاتی از جمله استان، شهر، نام، آدرس وب سایت، نوع تخلف و غیره
  • کلیک روی گزینه مستندات و بارگذاری مدارک لازم برای ثبت شکایت از جمله فیلم، عکس، فایل و رسید
  • انتخاب گزینه ثبت و تایید نهایی شکایت

مشاوره و شماره تماس با وکیل حقوقی

اگر از فروشگاه اینترنتی شکایتی دارید ولی نمی‌دانید چگونه به آن رسیدگی کنید، جایی برای نگرانی نیست زیرا که وکلای مسترداد اینجا هستند تا شما را در این مسیر همراهی کنند. مسترداد تیمی از وکلای متخصص و مجرب است که در تمامی دعاوی‌های حقوقی تبحر و تسلط دارند. برای برقراری ارتباط با این تیم کافی است با شماره 09120372571 ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *