نحوه شکایت برای عدم پرداخت عیدی و سنوات به چه شکل است و چه مدارک موردنیاز آن چیست؟
کارفرما در آخر سال موظف است که عیدی و سنوات تمامی کارگران و کارکنان خود را پرداخت کند. اما در صورتی که کارفرما نسبت به پداخت عیدی و سنوات خودداری کند، کارگران میتوانند برای بازپسگیری حق و حقوق خود، شکایتی در این حوزه ثبت نمایند. در این شرایط، باید مدارک اثبات کننده رابطه کارگری و کارفرمایی ارائه شوند. اگر کارفرما نسبت به پرداخت سنوات و عیدی کارگران اقدام نکند، علاوه بر جرائم مشخص شده توسط وزارت کار، کارفرما طبق احکام موظف به پرداخت تمام حقوق کارگر از جمله عیدی و پاداش می باشد. کارفرما همچنین باید بیمه معوقه کارگران را به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز کند.
مدارک مورد نیاز طرح شکایت از کارفرما
به منظور پیگیری این شکایت، به مدارکی نیاز خواهید داشت که روابط بین شما و طرف مقابل دعوا را اثبات نماید. هر مدرکی که بتواند این رابطه را ثابت کند، در حل مسئله تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. از مهمترین مدارک اثبات کننده این رابطه، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- بیمه تامین اجتماعی
- قرارداد کاری
- اسناد پرداختی ماهیانه
مشاوره با وکیل برای شکایت بابت عدم پرداخت عیدی و سنوات
حال اگر کارفرمای شما نسبت به پرداخت عیدی و سنوات شما خودداری کرده است، میتوانید شکایتی برا علیه او ثبت نمایید. در این حیطه همراهی و مشاورههای یک وکیل میتواند بسیار مفید باشد. در این خصوص مسترداد را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید با کمک وکیل مسترداد، شکایت خود را برای پرداخت عیدی و سنوات ثبت کنید. برای ارتباط با وکیل مسترداد کافی است با شماره 09120372571 تماس برقرار کنید.