نحوه شکایت کارگر از کارفرما بابت اخراچ چگونه است و مراحل و مدارک آن چیست؟
هنگامیکه قراردادی میان کارگر و کارفرما منعقد میشود یک سری تعهدات و وظایفی بر دوش یکدیگر واگذار میشود که طرفین ملزم به رعایت آنها هستند. اما گاهی اوفات اتفاقاتی رخ میدهد که منجر به اخراج کارگر توسط کارفرما میشود. حال اگر گمان میکنید که این اخراج ناعادلانه بوده و موجب تضییع حقوق شما شده است، میتوانید با مراجعه به مراجع قضایی شکایت خود را ثبت نمایید. برای شکایت از اخراج غیرقانونی و غیرعادلانه، پس از احراز هویت در سامانه جامع روابط کار، باید دادخواست را با مدارک لازم مانند قرارداد کار، فیش حقوقی و سوابق بیمه ثبت کنید. پس از ثبت، شکایات در هیئتهای «تشخیص» و «حل اختلاف» بررسی میشود.
مراحل و مدارک شکایت از کارفرما بابت اخراج
- ثبت نام در سامانه جامع روابط کار: ابتدا باید در این سامانه ثبت نام کرده و مراحل احراز هویت را طی کنید.
- ورود به سامانه: با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوید.
- ثبت دادخواست: بخش ثبت دادخواست کارگر را انتخاب و فرم آن را با دقت تکمیل کنید.
- بارگذاری مدارک: مدارک اثبات کننده ادعای خود مانند قرارداد کار، فیش حقوقی و سوابق بیمه را بارگذاری نمایید.
- ثبت نهایی: پس از تکمیل و بارگذاری مدارک، دادخواست خود را ثبت نهایی کنید.
مدارک شکایت از کارفرما بابت اخراج
- اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی
- قرارداد کار (در صورت وجود)
- فیشهای حقوقی
- پرینت سابقه پرداخت حق بیمه
- هر مدرک دیگری که سابقه کار و حقوق شما را تایید کند
مشاوره با وکیل برای شکایت از کارفرما بابت اخراج
حال اگر به دنبال وکیل برای شکایت از کارفرما بابت اخراج هستید، ما به شما مسترداد را معرفی میکنیم. تیم مسترداد با اعضایی از بهترین وکلای حقوقی و با سالها فعالیت در این حوزه، به شما کمک میکند تا در اسرع وقت مشکلات حقوقی شما پایان یابد.
برای ارتباط و دریافت مشاوره از وکیل مسترداد کافی است با شماره 09120372571 تماس برقرار کنید.