نحوه شکایت از شرکت بیمه چگونه است و دلایل شکایت چیست؟
شکایت از شرکت بیمه میتواند علتهای گوناگونی داشته باشد که شما در وهله اول میبایست علت را شناسایی کنید و سپس با ارائه مدارک و با آگاهی از مراحل، نسبت به ثبت شکایت اقدام نمایید. بیمه مرکزی تنها شکایت از شرکتهای بیمه دارای مجوز را پیگیری میکند و باید اصالت بیمه نامه شما هم از طرف بیمه مرکزی تایید شود. بیمه مرکزی موظف است که پس از ثبت شکایات بیمه، اعتراضات را ظرف ۱۵ روز بررسی و پیگیری کند. همچنین اگر شرکت بیمهای در پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث قصور داشته باشد و این موضوع برای بیمه مرکزی محرز شود.
دلایل شکایت از شرکت بیمه
دلایل و علتهای شرکت بیمه بسیار میتواند متنوع و متفاوت باشد که در ادامه به شرح مهمترین دلایل شکایت از شرکت بیمه میپردازیم:
- تأخیر در پرداخت خسارت
- رد ناعادلانه خسارت بیمهای
- عدم ارائه اطلاعات کافی به بیمهگذار
- افزایش غیرمنطقی نرخ بیمهنامه
- فسخ یکطرفه قرارداد توسط شرکت بیمه
مشاوره با وکیل
اگر به دنبال وکیلی هستید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن از شرکت بیمه شکایت کنید، مسترداد گزینه پیشنهادی ما است. مسترداد با تیمی از بهترین وکلای حقوقی به شما کمک میکند تا بتوانید احقاق حق نمایید. برای ارتباط و دریافت مشاوره از وکیل مسترداد برای شکایت از شرکت بیمه کافی است با شماره 09120372571 تماس بگیرید.